Zastosowania

Przejdź do zasady dzialania Przejdź do rozwiazań konstrukcyjnych Przejdź do zastosowań Przejdź do grafiki dynamicznej Przejdź do cen i terminów Przejdź do wlascicieli i sponsorów Przejdź do producenta

     Prostota konstrukcyjna i niski pobór energii pozwalają sygnalizowanie hamowania tam, gdzie jeszcze wczoraj było to trudne.

  1. W pojazdach bez sprawnej instalacji elektrycznej
  2. W pojazdach holowanych
  3. W rowerach
  4. W dorożkach lub innych pojazdach zaprzęgowych
  5. W motorówkach i innych pojazdach pływających (raczej tych szybko pływających)
  6. W pojazdach latających (także lotnie, motolotnie - UFO podobno już ma!)
  7. Być może także i podczas jazdy wierzchowcem, ale nie wiadomo czy nie stanowiłoby to ujmy na honorze (a jak to zamontować ?).


     Inny sposób działania pozwala na zdublowanie informacji o hamowaniu - co zwiększa niezawodność przekazu - oraz uzupełnia istniejące rozwiązania o takie przypadki, które nie są sygnalizowane tradycyjnymi sposobami:

A.  Podczas niespodziewanej akcji hamowania zdejmowana jest noga z pedału gazu i naciskany pedał hamulca. Już przy zdjęciu nogi z gazu rozpoczyna się proces hamowania silnikiem - zadziała wtedy czujnik bezwładnościowy - lecz nie będzie jeszcze działać sygnalizacja hamowania związana z naciśnięciem hamulca. Różnica kilku milisekund pomiędzy zamknięciem obwodu bezwładnościowego i hamulca zasadniczego, w przypadku błyskawicznego naciśnięcia później pedału hamulca, zwiększa się dodatkowo o następnych kilka milisekund z powodu czasu potrzebnego na rozżarzenie włókna żarówki światła stop. Każda zwłoka w przekazaniu informacji do jadących za nami to kilka metrów straty - często kończy się to stłuczką i niepotrzebnymi kłopotami, mimo że nie z naszej winy.

B.  Jadący na czele kolumny kierowca ma lepszą ocenę zagrożeń na drodze:
  • roboty drogowe
  • dzieci lub piesi w pobliżu jezdni
  • rowerzysta
  • zwierzęta w pobliżu
  • przeszkoda na drodze
  • wyrwa w jezdni lub inne podobne

         Widząc to, przewidujący kierowca z reguły zwalnia nogę z gazu i przygotowuje się do akcji hamowania. Taka akcja powoduje zmniejszanie prędkości, czyli hamowanie, lecz bez informowania jadących z tyłu o tym fakcie i o przyszłym niebezpieczeństwie. Dlatego też doświadczony kierowca, pragnąc uniknąć najechania z tyłu, daje znaki światłami stop naciskając lekko kilka razy pedał hamulca... O ile ma na to czas. Kierowca posiadający wymienione do tej pory zalety i jednocześnie nowoczesny, dba o swoje tyły i spokój ducha instalując dodatkowe bezwładnościowe światło stop.

  • Przejdź do strony głównej