Rozwiązania Konstrukcyjne

Przejdź do zasady dzialania Przejdź do rozwiazań konstrukcyjnych Przejdź do zastosowań Przejdź do grafiki dynamicznej Przejdź do cen i terminów Przejdź do wlascicieli i sponsorów Przejdź do producenta

     Bezwładnościowe światła hamowania mają informować innych użytkowników dróg o hamowaniu naszego pojazdu, a w zasadzie tych, którzy jadą z tyłu za nami, w celu uniknięcia kolizji. Z tego powodu strumień światła powinien być skierowany do tyłu, zaś lampa emitująca stosunkowo wysoko (1-1,5m). Korzystne byłoby umieszczenie jej wewnątrz pojazdu za tylną szybą , ale po pierwsze nie zawsze jest to możliwe a po drugie istnieją jeszcze inne możliwości związane z wyborem konkretnej grafiki. Innym ograniczeniem konstrukcyjnym jest czujnik bezwładnościowy, który powinien być prawidłowo zorientowany w stosunku do pionu oraz kierunku ruchu pojazdu. Z wyżej wymienionych powodów można wyróżnić:

  1. Zestawy zintegrowane (połączone w jedną całość lampa i czujnik) do montażu na płaskich pionowych powierzchniach tylnych oraz
  2. zestawy dzielone, gdzie czujnik jest gdzieś ulokowany w odpowiedniej pozycji (na przykład w bagażniku), zaś lampa lub ich zestaw w oddaleniu.

Innymi cechami odróżniającymi poszczególne rozwiązania będą:
Ze względu na zasilanie:
  1. Akumulator 12 V
  2. Akumulator 24 V
  3. Akumulator 6 V
  4. Bateria 9 V
  5. 2 ogniwa 1,5V
  6. Mieszane (na przykład. Bateria 9V+ akumulator 12V)

Ze względu na ilość zastosowanych czujników bezwładnościowych i odpowiadających im obwodów (także hamulca zasadniczego) :
  1. czujnik steruje jednym obwodem lampek (np. do roweru)
  2. czujniki wskazujące różne siły hamowania i sterujące osobnymi obwodami
  3. czujniki wskazujące różne siły hamowania sterujące osobnymi obwodami i połączone dodatkowo z tradycyjnym obwodem sygnalizacji użycia hamulca zasadniczego
  4. jeszcze inne rozwiązania (bez konieczności zwiększania ilości czujników

Ze względu na sposób montażu lampy:
  1. lampa zewnętrzna
  2. Lampa wewnętrzna

Aktualnie produkowane czujniki :
  1. CBW - czujnik boczny z wzmocnieniem
             U  - 12V
             IA - 2 A
             IB - 2 A

  2.   Rozmiar: 11776 bajtów
  3. CB - czujnik boczny
             U  - dowolne
             IA - 0,5 A
             IB - 0,5 A

  4.   Rozmiar: 12027 bajtów
  5. CBP - czujnik boczny z pamięcią
    Zapamiętuje dymanikę akcji hamowania
    w czasie wciśniętego pedału hamulca

             U  - 12V
             IA - 2 A
             IB - 2 A
  6.   Rozmiar: 13899 bajtów

Przejdź do strony głównej