Bezwładnościowe światła hamowania mają informować innych użytkowników dróg o hamowaniu naszego pojazdu, a w zasadzie tych, którzy jadą z tyłu za nami, w celu uniknięcia kolizji. Z tego powodu strumień światła powinien być skierowany do tyłu, zaś lampa emitująca stosunkowo wysoko (1-1,5m). Korzystne byłoby umieszczenie jej wewnątrz pojazdu za tylną szybą , ale po pierwsze nie zawsze jest to możliwe a po drugie istnieją jeszcze inne możliwości związane z wyborem konkretnej grafiki.
Innym ograniczeniem konstrukcyjnym jest czujnik bezwładnościowy, który powinien być prawidłowo zorientowany w stosunku do pionu oraz kierunku ruchu pojazdu.
Z wyżej wymienionych powodów można wyróżnić:
- Zestawy zintegrowane (połączone w jedną całość lampa i czujnik) do montażu na płaskich pionowych powierzchniach tylnych oraz
- zestawy dzielone, gdzie czujnik jest gdzieś ulokowany w odpowiedniej pozycji (na przykład w bagażniku), zaś lampa lub ich zestaw w oddaleniu.
Innymi cechami odróżniającymi poszczególne rozwiązania będą:
Ze względu na zasilanie:
- Akumulator 12 V
- Akumulator 24 V
- Akumulator 6 V
- Bateria 9 V
- 2 ogniwa 1,5V
- Mieszane (na przykład. Bateria 9V+ akumulator 12V)
Ze względu na ilość zastosowanych czujników bezwładnościowych i odpowiadających im obwodów (także hamulca zasadniczego) :
- czujnik steruje jednym obwodem lampek (np. do roweru)
- czujniki wskazujące różne siły hamowania i sterujące osobnymi obwodami
- czujniki wskazujące różne siły hamowania sterujące osobnymi obwodami i połączone dodatkowo z tradycyjnym obwodem sygnalizacji użycia hamulca zasadniczego
- jeszcze inne rozwiązania (bez konieczności zwiększania ilości czujników
Ze względu na sposób montażu lampy:
- lampa zewnętrzna
- Lampa wewnętrzna
Aktualnie produkowane czujniki :
- CBW - czujnik boczny z wzmocnieniem
U - 12V
IA - 2 A
IB - 2 A
| |
|
- CB - czujnik boczny
U - dowolne
IA - 0,5 A
IB - 0,5 A
| |
|
- CBP - czujnik boczny z pamięcią
Zapamiętuje dymanikę akcji hamowania w czasie wciśniętego pedału hamulca
U - 12V
IA - 2 A
IB - 2 A
| |
|
|